Isuzu stelt nieuwe D-Max voor met 1.9 dieselmotor

Gepubliceerd: 19.04.2017

In het automotive landschap kan je de downsizing trend niet negeren. Motoren worden kleiner en efficiënter, verbruiks- en CO2-waarden dalen. In het segment van de bedrijfswagens beweegt er op dat vlak nog niet zo heel veel.


Isuzu D-Max 1.9 - 2017

 

Isuzu wil echter het goede voorbeeld geven en komt als eerste speler op de pick-up markt met een kleinere motor in de gloednieuwe D-Max.


De 2.5 diesel maakt in de nieuwe D-Max plaats voor een gloednieuwe viercilinder met een inhoud van 1898 cc. Het vermogen blijft met 164 pk nagenoeg hetzelfde, het koppel van de nieuwe 1.9 D bedraagt 360 Nm en is integraal beschikbaar tussen 2000 en 2500 rpm. De 1.9 D voldoet aan de Euro 6 emissienormen (zelfs zonder Ad Blue additief) en is ongeveer 60 kg lichter dan zijn voorganger.

 

Isuzu D-Max 1.9 - 2017

 


De nieuwe D-Max viercilinder turbodieselmotor wordt ook gekoppeld aan nieuwe versnellingsbakken. De klant kan kiezen tussen een manueel exemplaar met 6 verhoudingen en een “korte” eerste voor optimaal trekgemak, of een nieuwe automaat die eveneens 6 versnellingen krijgt (voorheen 5). De automaat kan ook sequentieel bediend worden middels de versnellingspook.

 

Isuzu D-Max 1.9 - 2017

 


De D-Max krijgt nog steeds de inschakelbare vierwielaandrijving van Isuzu. Daardoor pakt het model uit met een indrukwekkend trekvermogen van maar liefst 3,5 ton. Dat is het hoogste wat de markt te bieden heeft in combinatie met een klassiek autorijbewijs. Daarnaast kan er in de laadbak van de D-Max ook 1 ton aan lading verdwijnen.

Beschikbaar in